Mihálszky Gábor, a BKV Zrt. vezérigazgató-helyettese a Polgármesteri Hivatalban tartott sajtótájékoztató keretében számolt be a közlekedési vállalat menetrendjének jelentős változásairól. A változások első üteme augusztus 20-tól, a második szeptember 6-tól lép életbe, melynek keretében minden járat számozása valamelyest módosul.
A piros 7-es például csak annyiban változik, hogy nem színnel jelzik gyors jellegét, hanem E, azaz Expressz jelzéssel látják el. A legtöbb járatszám pedig csak egy viszonyszámmal bővül, például 50-es buszból 150-es lesz. Az egyes járatok útvonalmódosítására azért volt szükség - teszi hozzá Mihálszky Gábor - mert a 80-as évek óta Budapest képe jelentősen átstruktúrálódott. Ahol egykor ipartelep volt, most lakóparkok nőttek ki a földből, így ezeket a területeket is be kell kapcsolni a közlekedési véráramba.
A vezérigazgató-helyettes kijelentette, a mostanihoz fogható menetrend és útvonal változás még nem történt a BKV történetében. Az indok érthető, ha megvizsgáljuk a statisztikákat. 1990-ben a budapesti lakosság 85%-a használta a tömegközlekedést, ma ez az arány 55%-ban maximalizálódik. Az autóforgalom megnövekedése pedig túlterheli a főváros közúthálózatát. Ezért is fontos, hogy kövessük a változásokat és alternatívát nyújtsunk a lakók számára - tette hozzá.
Az átszámozások legfőbb oka - folytatta Mihálszky - hogy a Volánbusz és BKV járatok között egységes számozási rendszer alakuljon ki. Így nem fordulhat elő, hogy ugyanaz legyen a száma villamosnak, busznak, vagy volánbusznak. A sajtótájékoztatót vezető Lakos Imre alpolgármester is azt hangsúlyozta, a számos változás ellenére csak ésszerű módosítások születtek, melyek az átláthatóságot fogják növelni. A BKV képviselője hozzátette, a bevezetés első napjaiban 316 dolgozót külédenek ki a megállókba, hogy tájékoztassák az utasokat és segítsék a közlekedésüket.
T. D. - ÚjbudaTV (2008. 08. 21.)
Kapcsolódó linkek:
Részletes információk: www.bkv.hu