Családbarát Újbuda

Budapest Főváros XI. Kerület Újbuda Önkormányzatának honlapja
  |  
A+   A-
  |     |  
december 26. csütörtök, István Karácsony

Nem lesz autóforgalom a Körtéren

A metróépítés után sem lesz lehetséges a Fehérvári út felől a személygépjármű forgalom körtéren való áthaladása. Az útpálya helyén kerékpáros- és gyalogosbarát felületet alakítanak ki, amelyre csak a közösségi közlekedés autóbuszai és a helyi üzletek kiszolgálásához szükséges járművek hajthatnak be.

Tarlós István főpolgármester és a Fővárosi Közgyűlés felkérésére a Budapesti Közlekedési Központ 2011 nyarán kezdte meg az M4-es metró állomásépítéséhez kapcsolódóan a Móricz Zsigmond körtér felszíni rendezési tervének felülvizsgálatát. A korábbi tervek lényegében a metróépítés előtti közúti közlekedési állapot helyreállításáról szóltak, így a téren ismét megjelent volna a Fehérvári út – Bartók Béla út átmenő közúti forgalma.

Mivel a közeli bevásárlóközpont-fejlesztés nyomán széleskörű városközponti és gyalogoszóna alakult ki a környéken, a Főváros és a BKK elképzelései szerint indokolt volt ennek kiterjesztése. A BKK által javasolt, és a Fővárosi Közgyűlés által 2012 januárjában elfogadott új koncepció értelmében a metróépítés után sem lenne lehetséges a Fehérvári út felől a személygépjármű forgalom körtéren való áthaladása.

Az útpálya helyén kerékpáros- és gyalogosbarát felületet alakítanak ki, amelyre csak a közösségi közlekedés autóbuszai és a helyi üzletek kiszolgálásához szükséges járművek hajthatnak be. A körtér kialakítása így csatlakozik a közeli bevásárlóközpont és vásárcsarnok térségében létrejött zónához, igazi városközponti jelleget biztosítva a kerület központi részének számító Móricz Zsigmond körtérnek.

A forgalmi rend felülvizsgálatának eredményeként ugyanakkor nem csak a körtér kerékpáros átjárhatósága és gyalogos kapcsolatai javulnak, de megújul a tér leromlott burkolata is. A Főváros felkérésére, a BKK és a BKV Metró Projekt Igazgatóság koordinációja mellett a XI. kerület bevonásával 2012 tavaszán megkezdődött az útépítési és forgalomtechnikai tervek elkészítése, összhangban a kerület gondozásában megújuló körtéri Gomba épület tervezési munkáival.

A forgalmi rend átalakításának, és a térburkolat megújításának forrásigénye összesen nettó 160 millió Ft. A költségek finanszírozására vonatkozó javaslatot a Fővárosi Közgyűlés 2012. október 3-ai ülésén elfogadta. A szükséges forrást a Fővárosi Önkormányzat biztosítja, így várhatóan 2013 nyarára újra a főváros egyik kedvelt közösségi terévé, városközpontjává válik a megújult Móricz Zsigmond körtér és a Gomba.