A felújítás I. ütemében július 28-án, csütörtökön kezdődő és várhatóan szeptember 15-ig tartó vágányzár miatt a 19-es villamos nem közlekedik, helyette a 49-es villamos vehető igénybe a Kelenföldi pályaudvartól, mely sűrítve közlekedik egyes napszakokban.
A 41-es villamos Kamaraerdő felől a Batthyány tér helyett a Szabadság hídon át a Deák Ferenc térre közlekedik.
A 18-as villamosok megosztva, Széll Kálmán tér és Döbrentei tér, illetve Savoya Park és Újbuda-központ (Bocskai út) között közlekednek. A villamosok helyett 18-41V jelzéssel pótlóbusz közlekedik a Batthyány tér és Újbuda-központ (Bocskai út) között.
A pótlóbusz közlekedése augusztus elején várhatóan módosulni fog, mivel a 17-es villamosok óbudai szakaszán induló közműmunkák miatt összevont villamospótló-buszok közlekednek majd a teljes érintett szakaszon. Erről a későbbiekben részletes tájékoztatást adunk.
A 86-os autóbuszok közlekedése is módosul, Óbuda felé a Szent Gellért téren a megszokott megállójuk helyett a villamosmegállóban állnak meg, míg a Döbrentei téren új megálló létesül a villamospótlóval közösen, annak érdekében, hogy a 86-os járat is részt vállaljon a villamosok pótlásában.
A Budapesti Közlekedési Központ javaslata és a Fővárosi Közgyűlés döntése nyomán idén minden eddiginél több, 11 milliárd forintnyi támogatás jut a BKV beruházásaira. Fontos cél a kritikus sebességkorlátozást igénylő pályák kijavítása, a menetidő csökkentése, ezért a beruházási tervben a BKK javaslatára minden korábbinál nagyobb hangsúlyt kapott a villamospályák felújítása. Célunk, hogy 2011-ben a lehető legtöbb felesleges időveszteséget, energiapazarlást és kényelmetlenséget okozó sebességkorlátozást felszámoljuk.
Az érintett Szent Gellért rakparti pályaszakaszon a villamospálya részben a villamos forgalomtól, részben az intenzív közúti forgalmi terheléstől nagymértékben elhasználódott, ezért jelenleg is sebességkorlátozás van érvényben, a pálya kritikus állapotú.
A július 28-án kezdődő és várhatóan szeptember 15-ig tartó vágányzár során a jelenlegi nagypaneles villamos vágányok nagy része átépítésre kerül korszerű, rugalmas gumiágyazású CDM rendszerű pályaszerkezetre, bazaltbeton burkolattal. Ezen túlmenően a kivitelező síncseréket, illetve különféle áramellátási munkákat is elvégez.
Az autósoknak javasoljuk a szakasz elkerülését a várható forgalmi torlódások miatt, egyben kérjük az utasaink és a közlekedők szíves türelmét. Az átmeneti kényelmetlenségért az érintettek türelmét és megértését kérjük. A pályafelújítási munkák elvégzésével a sebességkorlátozások megszűnnek, így az utasok az említett vonalakon gyorsabban érhetik majd el úticéljukat.