A BKV 2006 májusában kötött – a főváros jóváhagyásával – szerződést az Alstommal, ennek értelmében a 2-es metró vonalára 22, egyenként öt kocsiból álló, míg a 4-es metróra 15, egyenként négy kocsiból álló szerelvénynek kell érkeznie. Egy szerelvény 100 méter hosszú, 1023 utast tud szállítani, 209 ülőhely van benne. Az utasok gyorsabb be- és kiszállásáról az ötkocsis szerelvényen oldalanként négy ajtó gondoskodik. A 70 kilométer per órás sebességre képes szerelvények egyterűek, azaz az utasok az elejétől a végéig sétálhatnak a másfél méter széles átjárókon, kényelmüket a légkondicionáló és a legmodernebb utastájékoztató berendezés szolgálja.
A Metropolist Franciaországban tervezték, hajtásrendszere viszont Magyarországon készült. A jármű gyártásakor felhasznált anyagok 98 százalékban újrahasznosíthatók, a kocsikat az Alstom katowicei gyárában szerelték össze. A világ 45 városában több mint 4 ezer ugyanilyen típusú metrókocsi közlekedik, amelyek naponta több millió utast szállítanak.