A beruházás keretében Budapest belvárosában a BKK a Főváros és az Új Széchenyi Terv forrásainak támogatásával nyugati nagyvárosok sikeres példájához hasonló kerékpáros közösségi közlekedési rendszert épít ki. A közbeszerzésen nyertes pályázónak mintegy fél év alatt kell a rendszert úgy felépítenie, hogy Budapesten beindulhasson a közbringa-rendszer.
A vállalkozónak olyan rendszert kell Kialakítania, amely alkalmas arra, hogy a felhasználók télen-nyáron, éjjelnappal, automatizáltan tudjanak a Bubi-kerékpárokhoz hozzáférni és használat után azokat tetszőleges állomáson visszahelyezni. A Bubi célja kettős: olyanok számára biztosítja a városi kerékpározás kényelmét és gyorsaságát, akik valamiért nem tudják, vagy nem akarják a saját biciklijüket használni, ingáznak Budapestre, a nap valamely szakában kénytelenek más közlekedési módot használni, esetleg nincs is saját biciklijük. Cél, hogy a kerékpárok csak az utazás idejére legyenek használatban, és minél többen használják ugyanazt a bringát egy nap. A Bubi használata az első félórában ingyenes lesz. A rendszeres felhasználók ügyfélszolgálati regisztrációt követően kapják meg Bubi-kártyájukat, az eseti felhasználók pedig bankkártyájukkal tudnak majd regisztrálni a termináloknál, amelyet a használat idejére kaucióval terhel meg a rendszer.
A Bubi által érintett terület észak-déli tengelye a Margitsziget – Budafoki út, keletnyugati tengelye pedig a Déli és a Keleti pályaudvar között húzódik. A belvárosi zónában átlagosan 300-500 méterenként lesznek a gyűjtőállomások; a rendszer első ütemben a dél-budai egyetemváros, a bel-budai Víziváros, a Belváros, Terézváros, Erzsébetváros teljes területén, illetve Újlipótváros, Ferencváros, Józsefváros belsőbb területein épül ki, keleti határa pedig a Városliget vonalában lesz.