Családbarát Újbuda

Budapest Főváros XI. Kerület Újbuda Önkormányzatának honlapja
  |  
A+   A-
  |     |  
március 28. kedd, Gedeon, Johanna

Hírek: Oktatás

Népdalok a Petőfi suliban  

Kisiskolások hallgatták Budai Ilona Kossuth-díjas népdalénekes előadását a Petőfi Sándor Általános Iskola, Gimnázium és Szakközépiskola aulájában. A programot Farkas Kriszta önkormányzati képviselő szervezte, hogy a gyerekek már kiskorukban megismerkedjenek a népi kultúra kincseivel.

Újbudai óvoda a Földet Földrét Programban  

Egy kerületi óvoda is részt vett az Ecoferet Kft. és a Felelős Gasztrohős Alapítvány közösen indított, Földet a Földért Ovisokkal Programjában. A gyerekek nemcsak környezettudatossággal kapcsolatos ismereteiket bővítették, hanem gyakorlati tapasztalatokat is szereztek.

Újra meghirdeti ösztöndíjprogramját a Diákhitel Központ Zrt.  

Másodszorra hirdeti meg ösztöndíjprogramját a Diákhitel Központ Zrt., a tizennégy nyertes havi 70 ezer forintot kap a 2017/18-as tanévben, a jelentkezési határidő május 26-a - jelentette be a társaság vezérigazgatója egy tehetségnapi rendezvényen.

A zene mindenkié  

Folytatódott a több éves hagyomány, idén tavasszal is megtartották a Pető Zenedélutánt a Pető András Főiskola Gyakorló Általános Iskola és Kollégiumban a Villányi úton. A rendezvénysorozat mostani eseményén Oravecz György zongoraművész előadását élvezhették az intézmény mentoráltjai és az ország minden részéből érkező mozgássérült gyerekek.

Helyesírási versennyel indult a tavaszi tantárgyi versenyhét  

Csaknem száz gyermek mérte össze nyelvtani ismeretét a Kelenvölgyi Általános Iskolában. A kerület iskolásai nem csak nyelvhelyességről adtak számot, az Újbudai Pedagógiai Intézet jóvoltából kerület szerte voltak tantárgyi versenyek márciusban.

Újbudai Pedagógia Napok - A tanítás hivatás  

A pedagógusok legfőbb feladata, hogy szeretetben élő, boldog és minden szükséges tárgyi tudással rendelkező felnőtteket neveljenek a gyerekekből – hangzott el az idei Újbudai Pedagógia Napokon.

Logopédia nemcsak gyerekeknek  

Immár hetedik alkalommal hívja fel a figyelmet logopédus szakmában felhalmozott tudás és tevékenység össztársadalmi szerepére a Magyar Logopédusok Szakmai Szövetsége Egyesület. Az Újbudai Szociális Szolgálat szentimrevárosi székhelyén tartott, a logopédia európai napjához kacsolódó esemény a nyelési zavarokra fókuszál.

Kána falu: folytatódott a rendhagyó történelem óra sorozat  

Kána falut és az európai viszonylatban is jelentős régészeti leletegyüttes feltárásának folyamatát mutatja be az a rendhagyó történelem óra sorozat, amely most a Bocskai István Általános Iskolába érkezett. A tanévben további helyszínekre is ellátogatnak a programmal.

Drogprevenció a családoknak  

A hagyományos drogprevenció mellett rendhagyó rendezvénysorozat is indult Újbudán. Ennek első programján Dr. Zacher Gábor toxikológus beszélt a droghelyzetről a B32 Galéria és Kultúrtérben február 22-én.

Új könyvtára lett a Bethlen iskolának  

Önkormányzati támogatásból, egy gondnoki lakás átépítésével jött létre a Bethlen Gábor Általános Iskola és Újreál Gimnázium könyvtára. A megnyitóra mindenki ellátogatott, aki hozzájárult a modern közösségi tér létrehozásához, az új könyvtárszobát Simicskó István országgyűlési képviselő és Hoffmann Tamás polgármester adta át.

Bemutatóórán jártunk az újbudai „digitális okosiskolában”  

Ugyanakkora munkával hatékonyabban tanulnak a diákok a digitális pedagógia eszköztárának alkalmazásával, mint a kizárólag hagyományos, könyveken és munkafüzeteken alapuló módszerekkel. Emellett elsajátítják az alapvető digitális kompetenciákat is, így jobban boldogulnak a munkaerőpiacon. Erről szól a kormány Digitális Oktatási Stratégiája, és ezt valósítják meg néhány mintaiskolában a XI. kerületben.

Oldalak

LEGFRISSEBB
×

Tudatos Szülő, Tiszta Gyermek – Drogprevenció Újbudán  

„Ez hogy lehet? – hallottam önmagam segélykiáltását, amint megtudtam. Mindig azt gondoltam: „Á, az én gyerekem soha!” – néha ugyan hallottam egy s mást a drogról, ám elképzelni sem tudtam, hogy ez velünk, a mi családunkban előfordulhat. Legyintettem és éltem tovább a már megszokott – ha lehet ilyet mondani – feszültséggel, meg nem értéssel, konfliktusokkal teli családi életem. Hajtottam a munkahelyemen, dolgoztam keményen. Néha még a munkát is hazahoztam. És ha gyerek nem jól tanul? – elintéztem némi fenyegetőzéssel, mi lesz, ha megbukik, hol dolgozhat majd a jövőben. Itt tartunk. Mit tettem, mit csináltam rosszul? – kérdeztem magamtól, míg az önvád lassan körbeölelt. – Kihez forduljak, ki tud segíteni? Mit kellett volna másképp tennem? – cikáztak tovább a kérdések a fejemben, egyik a másik után. – Csak, nehogy megtudja valaki! – gondoltam és nagyon-nagyon kétségbe estem…” (Szülő)